57. a 58. den - Úchvatné městečko Barney, trail magic a opětovný sníh

57. den vstáváme poměrně nadšení, máme to asi 4 míle do města, kde se zbavíme zátěže a pošleme si poštou další vybavení pryč. Stopování je až neuvěřitelně lehké, jen nás u silnice spatří milý John v náklaďáku okamžitě nás nabírá. Po cestě se vyptává, zda máme kam jít, a když odvětvím že nevím, odpoví "tak už máte, slyšeli jste o místním kostele? Hostíme tam hikery". Jsem
unešená, o kostele jsem slyšela a přemýšlela jsem, zda je drzé se tam jít jen vykoupat, ale John mě přesvědčuje, že jsme vítáni. V kostele máme k dispozici sprchy, případně i místo k přespání v tělocvičně a navíc zdarma dostaneme nejlepší Latte, jaké jsme v US pila. Necháváme nakonec donations, i když žádné nevyžadují, mé peníze tak půjdou na pomoc potřebným. Nákup, prádlo oběd, pošta a nám se ani nechce město opustit, ale musíme dal hikovat. Jen se vydáme na vypadovku stopovat asi po 5-ti minutách se k nám otáčí auto a nabízí odvoz. Chceme odvézt k místním vodopádům a řidič odvětí, že nás hodí kamkoli, je to totiž loňský hiker a dnes má svůj trailangel Day, vozí celý den hikery na a z trailu. Opět úžasný člověk, skvěle si povykládáme a on nám po vysazení za společné selfie věnuje každému sodovku a pivo. Můj rohlík z tváře dnes už nic nesmaže. Obejdeme si úchvatné vodopády, napojíme se na trail a ještě si máme šanci prohlédnout mohutnou vodní přehradu. V následující řece si chladíme pivo a když dojdeme na campoviště v lese na míli 1427, večeři zapíjíme vychlazeným pivem opět za bzukotu kamarádů komárů. Dnešní den hodnotím za extrémně vydařený, plný úžasných lidí a míst, Honza se mnou jen souhlasí.
V lese se ráno velmi ochladilo a mě je při ranních mílích zima. Povede se nám ujít deset mil před desátou hodinou a tak si dovolujeme delší pauzu. Dnes je trail trošku nezáživný, jelikož vede celou cestu lesem, jen sem tam se nám ukáže okázalý výhled na nedaleké kopce a hlavně na dominantní horu Mt. Shatsa, ke které se již pár dní přibližujeme. Trail je ale krásný, sem tam zarostlý a tak není náhoda, když za den potkám asi 4 srnky, které jsou ode mne vzdáleny jen na pár kroků a téměř bez zájmu se pouze posunou dál od mé přítomnosti. Okolo 15. hodiny máme již ujito přes 20 mil a při pauze si libujeme si, jak nám to dnes snadno utíká. Plánujeme ujít ještě 6 - 8 mil a konečně zakempovat třeba v 6 večer. Bohužel přijde další sníh, po chvilce co na něj narazím se rozhodnu na Honzu počkat, čekám asi 10 minut a pak kousek pokračuji, že na něj počkám na lepším místě. V lese se motám s GPS a opět se prodírám stromy a křovisky přes závěje sněhu. Přestože se tím velmi zdržím, můj parťák mě stále nedohonil a já začínám mít nepříjemný pocit, že se mu něco stalo. Na nedaleké planině si odložím batoh a již netrpělivě Honzu vyhlížím, na sněhu je několik stop ale nedokážu odhadnout jejich stáří, jelikož sníh taje velmi rychle. Dávám Honzovi dalších 10 minut a jdu ho zpět hledat, jsem již nešťastná a docela v stresovaná, volám na něj a pobíhám po sněhu. Po čtvrt hodině již se slzami v očích volím variantu pro mě nejlogičtější. Plán zní - dojdu do nejbližšího campsitu, zjistím zda náhodou nečeká zde a nějakou záhadnou cestou mě na trailu neobešel, nechám zde viditelně svůj batoh a s mobilem a satelitním messengerem ho půjdu hledat. Doslova dál letím ale sníh mi velmi komplikuje cestu. Za několika zatáčkami vidím protijdoucího chodce. Honza se ke mě rozbíhá a radostně si padneme do náručí, ne jen já jsem byla k smrti vyděšená, i on studoval stopy, volal a hledal, kde jsem. Nějakou nešťastnou náhodou jsme se obešli a zatímco on se mě snažil dohonit, já na něj čekala. Vše dopadlo dobře a můžeme se dál drápat přes sněhová pole. Trail se stává nečitelný, příkrý a tající sníh nám bere poslední zbytky pozitivní energie... Nakonec se že sněhu vyhrabeme a hledáme místo ke spaní, další dva kempy jsou již obsazené a my odevzdaně i když trošku vzdorovitě šlapeme dál. Nakonec spíme na staré lesní cestě a opět si vaříme již u zapadajícího slunce. Nějak se nám příslib brzkého kempování nedaří naplnit. Došli jsme na míli 1454..

Komentáře