Výbava - část druhá (co si hiker chce obléci?)

Jsem na trailu 73 dní a všechny kousky své výbavy jsem si tak mohla řádně otestovat.
Můj první plán o tom, co budu nosit na sobě byl v jistých ohledech promyšlený a v jistých ohledech dosti naivní.
Začínala jsem hikovat s tímto seznamem oblečení:
Triko - Icebreaker z merino vlny
Šortky - Under Armour mé oblíbené turistické
Mikina - Icebreaker z merino vlny
Boty - INOV8 Trailtalon
Legíny - Shop Pura vida modré jako nebe a plné pozitivní energie
Péřová bunda - Ocún Tsunami Lady (https://www.9b-plus.com/cs/damske-bundy-a-hoodies/500146-29720-tsunami-w-8591804626616.html#/100102-color-ruzova/100600-size-xs )
Nepromokavá bunda - Ferrino Kunene
Legíny - Icebreaker původně myšleno jen na spaní ve spacáku
Podprsenka - Sensor z Merino vlny
Bandana (nákrčník) - Icebreaker z merino vlny
Ponožky - teplé na spaní Icebreaker (merino vlna)
                 - Decathlon s úpravou proti puchyřům
                 - Trekker ponožky od High Point
Kšiltovka - Prana
Poslala jsem si do Kennedy Meadows:
Triko s dlouhým rukávem - Devold z merino vlny (pyžamo a extra teplá vrstva)
Rukavice - Warmpeace ( https://www.9b-plus.com/cs/rukavice/460055-11353-powerstretch-8591037050776.html#/100275-color-cerna/100642-size-s_m )
Nepromokavé ponožky - z portálu Nalehko
Zimní čelenka - Kama z merino
Boty - Salomon 3GX s Goretexem
Po 7 dnech urputných puchyřů jsme si musela koupit ponožky Injinji. Jedná se o prstové ponožky a já opět volila merino vlnu. Puchýře se mi přestaly tvořit a já si užívala šťastného hikování. Bohužel po 20 dnech byly ponožky na odpis. Nahradila jsem je verzí pro běžce, kterou mám do teď bez jediné dírky a to v ponozkách chodím téměř neustále.
V Tehachapi jsme si po několika zmrzlých dnech musela koupit dlouhé kalhoty značky Pacific Trail. Kalhoty jsou lehké a pohodlné, avšak i s velikostí XS mi padají, což je způsobeno šíleným americkým číslováním, nikoli mým útlým pasem.
Merino výrobky jsou na trailu ta nejlepší volba, zkrátka hřejí nebo chladí dle potřeby, jsou vybaveny přirozeným UV ochranným faktorem a nejdůležitější věcí je, že téměř nesmrdí. Přestože se zápach u hikerů očekává, je veliký rozdíl mít a nemít merino věci, funkční ani jiné materiály nezvládnou tento fakt, že jste ve zpocených věcech celý den, často i ve spacáku a že se třeba 6 dní nekoupete.
Svoje veselé legíny jsem za 4 dny nošení docela odrovnala. Hledala jsem fotky ostatních hikerek, některé nosily legíny a já si myslela, že takto na trailu to zvládnu také. Bohužel můj trail je asi ze 40% zarostlý a neudržovaný, často se prodírám křovím a na to legíny nestačí. Nestačí na to někdy ani brnění. Posílám si je tedy v balíku a těším se, že je unosím na výletech doma.
Kšiltovka Prana je tu populární, já však svoji po 500 mílích nechala v Hikerboxu a nikdy jsem toho nelitovala, nejsem zkrátka typ na kšiltovky. Koupila jsem si ji na PCT a zde také zůstala, když sluníčko hřeje příliš nasadím si bandanu a nevadí mi, že mám věčně spálený nos. Vlastně mám spálený obličej docela často ale jen proto, že se zapomenu namazat krémem.
Boty - INOV8 my vydržely 700 mil i když už po 450 milích měly díry v síťce, měly však naběháno pár mil už předem, a tak hodnotím kvalitu jako vynikající.
          - Salomon kvalita bot je vážně vysoká, po více jak 500 mílích byly v pořádku, avšak goretex byl skvělý v horách se sněhem, v horkých trailových stopách se mi příliš potila noha a začaly se mi opět tvořit puchýře a odřeniny. Situace se natolik vyhrotila, že jsem chytla plíseň a na jednom z prstů se mi udělala otevřená rána, která se mi těžko hojí. Boty jsem musela nahradit.
        - Lasportiva Wildcat ( https://www.9b-plus.com/cs/3601-bezecka-obuv ) - úžasné, kvalitní boty co poskytují skvělou podporu a aktuálně i úžasné větrání a výdrž. Více o jejich hodnocení však můžu napsat později, mám je zatím "pár" mil. 
Update: první dírka se objevila po asi 650 mílích a to kvůli příliš zarostlému trailu s kameny, do kterých jsem chtě nechtě koupala - kvalita bot z mého pohledu absolutně vynikající, po návratu si koupím stejné na běhání.
Update Nr. 2 - ve městě Sisters kupují hikerskou košili, chci ji již delší dobu a tak jdu do testu - báječný kousek oblečení. Mám obyčejnější košili od Marmot z bavlny a částečně z Nylonu a Elastenu, ale nesmrdí nijak výrazněji, ohrnuji rukávy a rozpínám knoflíky dle potřeby a již na ni nedám dopustit.
Můj žebříček nejoblíbenějších kousků oblečení je následující:
Dobře, nedokážu sestavit žebříček, jelikož záleží na počasí, ale...
- Icebreaker bandana (tunel na krk, který nosím místo šátku)
- Icebreaker - triko z merino vlny + mikina z merino vlny
- Marmot košile
- Under Urmour šortky
- Ocún péřová bunda ( https://www.9b-plus.com/cs/damske-bundy-a-hoodies/500146-29720-tsunami-w-8591804626616.html#/100102-color-ruzova/100600-size-xs )
- Icebreaker merino legíny
- Injinji prstové ponožky
- high point trekking ponožky
Zimní - tyto položky si všechny stojí stejně vysoko (neocenitelné)
- Kama merino čelenka
- nepromokavé ponožky
- Warmpeace rukavice ( https://www.9b-plus.com/cs/rukavice/460055-11353-powerstretch-8591037050776.html#/100275-color-cerna/100642-size-s_m )
- Devold merino triko
Další položky bych klidně nahradila jinými - opravdu nepromokavá bunda by se na trail hodila lépe, kalhoty jsou pohodlné a rychle schnou, jejich pas je však moc široký a nepříjemně mi padají popřípadě musím nosit pásek, který se pře s bederním pásem batohu.
Od asi 10. dne mám jen jedny kalhotky, které nosím sporadicky spíše jako plavky, nenašla jsem zkrátka včas v ČR, ani v okolí trailu nějaké bezešvé a všechny ostatní nepříjemně dřely po 10 mílích v horku. Jsou zde na trailu dvě skupiny holek - kalhotkové a bezkalhotkové - já si zkrátka vybrala tu první.

Komentáře